Tuesday, September 8

Peralatan Pancing


Ini adalah antara koleksi gewang yang ada pada saya, tidak banyak tapi bolehlah, sekarang ni pun dalam proses memperbanyakkan koleksi. Antara jenama pilihan adalah Halco, Rapala, yu-zuri, Storm, berkely soft plastic dan sure catch.
UltraCast 2000 + Eupro TwinCraft 12-30lb


Ini merupakan senjata mengilat saya yang kedua merupakan kombinasi di antara Abu Garcia UltraCast dan rod dari eupro TwinCraft. Tali sulam saya gunakan berkekuatan 20lb berjenama Power Pro


Shimano FX4000FB

Kekili antara yang terawal saya gunakan untuk mengilat. Pernah menaikkan siakap merah 2 ekor. Sekarang ni saya rehatkan dari mengilat.
My Great Shimano Navi8000PG
Shimano Navi yang saya beli untuk mengikuti trip memancing laut dalam pada tahun 2008. Prestasi Navi ni amat membanggakan dan boleh diharap




No comments:

Post a Comment