Sunday, October 11

Lubuk Mengilat Rahsia

Sepupu Awie yang tidak tahan casting


Sepupu Puyut orang pertama menyaksikan aku terkena karan
Siakap Merah

Satu-satunya rakan rapat yang bersama-sama mengilat
Rinno Amey


Rekod peribadi pertama siakap merah skala 1kg


Ini merupakan lokasi lubuk rahsia aku mengilat sehingga sekarang

Lubuk ini sebenarnya sudah lama diketahui oleh pemancing tempatan yang rata-rata menggunakan teknik dasar. Ada jugala cerita-cerita yang aku dengar pemancing-pemancing menaikkan bermacam jenis ikan contohnya, ikan putih(GT), siakap merah dan spesis terumbu karang yang lain. Setakat mana yang saya tahu hanya saya seorang yang serius dan yakin dengan penggunaan gewang di lubuk ini, dan hasilnya aku dapat menaikkan siakap merah skala 1kg 2 ekor n kerapu 300g. setelah itu sejak tahun lepas akibat laut bergelora dan ketiadaan masa akhirnya lubuk tersebut telah aku tinggalkan hampir setahun sehingga sekarang.













No comments:

Post a Comment