Wednesday, August 18

Membongkar Abu Garcia BC

Proses peleraian kepada bahagian-bahagian kecil untuk memudahkan pemeriksaan teliti dilakukan

Perlu diberi perhatian terutama bagi model Max Series

Bahagian yang kritikal kerana galas bebolanya tidak tahan karat
Kelihatan terdapat sedikit karat pada galas bebola namun dapat diselamatkan


Silver Max Lim Tat yang telah saya bongkar demi memastikan proses penyelengaraan dapat dilakukan dengan baik. Saya memiliki dua modal BC Abu Garcia, iaitu Max series dan Revo. Di samping itu juga saya berpeluang menyelengara modal Saltystage. Perbezaan yang boleh saya katakan adalah dari segi ketahanan terhadap air masin iaitu karat pada galas bebola terutama bagi model Max series manakala masalah karat tidak timbul pada model Revo dan Saltystage.
Masalah yang selalu timbul pada Max series adalah pada galas bebola yang terletak pada pangkal shaft utama yang akan berkarat jika lewat diservis.
dilain perbincangan saya ingin berkongsi berkenaan model Revo pula......

No comments:

Post a Comment